Dag 5: een lange reisdag van Nazca naar Arequipa

5 oktober 2019 - Arequipa, Peru

Ontbijt om 5:30 uur, vertrek 6:00 uur. Doe ik dit echt vrijwillig in mijn vakantie?

We hebben een hele lange reisdag voor de boeg; 700 km, 14:15 uur. Een groot deel gaat wederom over de Pan American Highway in zuidelijke richting die hier wel een flinke opknapbeurt kan gebruiken. Op het eerste gedeelte veel oponthoud door wegwerkzaamheden. Daarna veel oponthoud door vrachtverkeer: tweebaans weg dus lastig om in te halen.

Onderweg bezoeken we de skeletten van een oerhaai en een walvis midden in de woestijn als bewijs dat hier ooit zee is geweest.

De weg is lang, bochtig, hobbelig en voert ons langs steile kliffen waar de Pacific ocean tegenaan klotst. Het landschap is dor en droog, bezaaid met puin en zand, zoals een maanlandschap.

We eten ergens in the middle of nowhere, een buffetmaaltijd.

We rijden verder. De kustlijn veranderd nu in een gebied met brede stranden. Geheel verlaten, want het is nog geen zomer. Zodra we de bergweg naar Arequipa indraaien valt ook de duisternis in, dus veel valt in niet te zien van onze eerste rit in de Andes.

We komen om 20:15 eindelijk bij het prachtige koloniale hotel aan in Arequipa op 2300 m hoogte.

1. Edwin:
    5 oktober 2019
    Een typische reisdag. Veel km die lang duren als er weinig variatie is in het landschap. Maar de beloning voor weer iets moois na deze reisdag maakt dit dragelijk.
  2. Samira:
    5 oktober 2019
    Oh jeetje , tijd voor de ontbijt wordt telkens vervroegd. Man man man . Maar ja einddoel is toch prachtig