Weer thuis

14 september 2018 - Alkmaar, Nederland

Ik ben weer thuis sinds gisteren.

Het was nog een race tegen de klok om de vlucht op tijd te halen. Ontbijten, tanken en naar de luchthaven rijden verliep keurig volgens plan. Bij de luchthaven zoeken naar die parkeerplaats waar ik de huurauto moest inleveren. Na een rondje rijden en heel veel parkeerterreintjes te hebben gezien, toch maar even gevraagd. Er is een speciale weg die langs alle pakeerterreintjes van huurato's gaat. Toen was MadeiraRent ook snel gevonden. Inleveren ging zonder problemen.

Meteen maar naar de balie gegaan om koffer in te leveren; er zijn 2 Transavia balies open; een voor afgeven bagage met boardingpass, een waarbij het inchecken nog geregeld moet worden. Ik sluit aan bij de eerste, want mijn boardingpass heb ik al gedownload op mijn telefoon. Er zit geen gang in, bij de rij van inchecken gaat het zelfs nog sneller! Meer dan een uur duurt het voor ik eindelijk aan de beurt ben. Er is al omgeroepen dat wij kunnen boarden. De dame achter de balie krijgt een telefoontje en gaat eerst alle mensen voor de vlucht naar Amsterdam naar voren halen. Gelukkig ben ik niet de enige die deze vlucht ook nog moet halen.

Wanneer ik in de rij sta voor de controle wordt de finale oproep om te boarden al gedaan! Help, dat wordt spannend... Gelukkig gaat het bij de controle wel snel en efficiënt. En hoewel de luchthaven niet groot is moet ik toch nog een flink stuk lopen voor ik bij de gate ben...pfff, gehaald! Ik mag het vliegtuig nog in.

De vlucht verloopt soepel. Na het opstijgen zitten we al vrij snel in de wolken die vandaag boven Madeira hangen, ik zie er niets meer van. Wat een raar en abrupt afscheid zo.

Onderweg is het boven Potugal helder, en ik herken het landschap onder mij van eerdere vluchten. Ook de noordelijke kustlijn bij de golf van Biskaje is goed te zien. Daarne vliegen we boven een geheel bewolkt Frankrijk. Bij Lile wordt de daling al ingezet en breekt ook het wolkendek weer open. Ik zie heel helder respectievelijk de haven van Antwerpen, de Waal, de Maas, haven van Rotterdam, stad Rotterdam, het Groene Hart, Leiden, de Rottemeren en de Kagerplassen en voor ik het weet landen we alweer op Nederlandse bodem.

Jasper wacht mij op en in een lange file (hallo Nederland) rijden we naar huis, waar ik enthousiast begroet wordt door de kat.

Weer een mooi avontuur ten einde. Wat heb ik genoten van dit prachtige eiland wat alles heeft; zee, bergen, aardige mensen, zon, prachtige natuur, heerlijk eten en cultuur! En niet te vergeten het heerlijke strand van Porto Santo met het verrassend aangename zeewater!

Gelukkig heb ik de foto's en herinneringen opgeslagen!

1. Oom Tom:
    14 september 2018
    Wat was het een mooi avontuur en leuk dat ik het van begin tot eind heb mogen volgen. Je schrijft erg levendig en gelardeerd met de foto's proef je de tropische sfeer. Dat jij hebt genoten was ook duidelijk en dat kwam je toe. Verheug me al.op je volgende reis 😘
  2. Ineke:
    15 september 2018
    Jij hebt genoten van mooi Madeira en ik van jouw verhalen. Voor mijn gevoel ken ik het eiland nu ook een beetje. Bedankt lieverd en tot een volgende blog👏😘