Zaterdagavond in Arequipa

6 oktober 2019 - Arequipa, Peru

Met een groepje van 6 besluiten we te gaan eten bij een restaurant dat alleen maar Peruaanse gerechten serveert. Het wordt aanbevolen door de hoteleigenaar, dus het zal wel goed zijn. De ambiance is in ieder geval geweldig. Ik bestel alpacavlees met quinoa welke wordt geserveerd met een rode, zoete maïssaus (van de paarse maïs). Het smaakt heerlijk, iets tussen biefstuk en varkenshaas in, het is erg mals vlees en de combinatie met de zoete saus is verrukkelijk.

Na het eten bezoeken we de galaria die Niels had bezocht, maar die Elly en ik niet konden vinden. Er worden van verschillende kunstenaars schilderijen getoond. Achterin is een ruimte gewijd aan niemand minder dan Vincent van Gogh! Zijn hoofd is van stro tegen een boom gemaakt. En op de krukjes die er omheen staan zijn een aantal zeer bekende werken van hem nagemaakt.

Wanneer we bij het Plaza de Armas komen wordt er traditionele Peruaanse muziek gespeeld. Een aantal heren vragen dames uit het publiek ten dans en Elly en ik aarzelen geen moment. We dansen een soort van wals. Heel grappig weer zo'n spontane actie. De muzikanten spelen en zingen vol enthousiasme. Hier wordt een mens gewoon blij van 😀

1. Oom Tom:
    6 oktober 2019
    Leuk hoor,plezier spat er af
  2. Anja:
    7 oktober 2019
    Je kent mij, hè! Met volle teugen genieten, omdat het kan
  3. Ineke:
    6 oktober 2019
    Echt een avond om in te lijsten 💃
  4. Anja:
    7 oktober 2019
    Zeker! Als er gedanst kan worden is het altijd goed 😀