Dag 10 Strand Porto Santo

6 september 2018 - Vila Baleira, Portugal

Wat is er heerlijker om uitgeslapen de dag te beginnen met verrukkelijk kop koffie en een knapperig vers brood van de bakker?! Daar kan toch geen hotel tegen op?

Er hangt een hele grote, dikke, dreigende wolk precies over Vila Baleiro....Dan maar het eiland verkennen in plaats van naar het strand? Ik doe rustig aan, maar wanneer ik rond 11 uur naar buiten stap schijnt ineens volop de zon! Zou het dan net zo zijn als op Madeira?  's Morgens zijn er eerst de wolken en daarna keert de blauwe lucht terug? De keuze is snel gemaakt, bikini aan en naar het strand. Ik vind een heerlijk plekje waar het een beetje schuin naar de zee afloopt. Het is vloed en de golven zijn fantastisch. Meteen maar het water in en het is verrassend warm wat temperatuur betreft. Heel wat warmer dan het zeewater van Madeira waarin ik gezwommen heb. Dit zijn meer Middellandse zee temperaturen, en dat is heel aangenaam. Komt vast door dat de kust langzaam afloopt qua diepte. Ik laat me heerlijk meedeinen op de golven. Dan zonnebaden. Na een half uur maar weer in zee, want de zon brand best hevig. Tussen door ook lezen in het spannende boek van Jo Nesbø - De sneeuwman. Tijd geleden dat ik zo lang achter elkaar gelezen heb. Zou ik weer vaker moeten doen!

Tegen vijfen hou ik het voor gezien. Eerst uitgebreid douchen, mijn haar voelt als touw, en insmeren. Dan tonijnsalade maken. Samen met de rest van het heerlijke brood heb ik daar een prima maaltijd aan. Glaasje wijn van het huis smaakt ook heerlijk!

Om 20:00 uur besluit ik nog een ommetje te maken door het dorp. Veel verder dan de pier ben ik niet gekomen, want de avond valt vroeg en snel in. Veel is er ook niet te beleven. De kroegen zitten vol met voetbal kijkende mannen; ik zie dat Portugal speelt. Misschien morgen dan maar met de open bus een tour over het eiland maken om er wat meer van te zien. Ik zie dat de bus meerdere stops maakt, kan dus best leuk zijn. De kiosk voor info is al dicht. Morgenochtend maar eens verder informeren.

1. Oom Tom:
    6 september 2018
    Heerlijk..en stikjaloers...lezen zonnen zwemmen...ideale vakantie
  2. Samira:
    7 september 2018