Dag 11 Porto Santo en een ander hotel in Funchal

7 september 2018 - Vila Baleira, Portugal

Een beetje rare dag vandaag.

Vanmorgen was het zwaar bewolkt. Het heeft vannacht zelfs geregend zie ik. Dat wordt geen strand vandaag. Eerst maar eens rustig het nieuws uit Nederland lezen. Misschien toch een halve dag auto huren om het eiland te verkennen? Ik Google op zoek naar de bezienswaardigheden en mogelijkheid van autohuur. Die prijs is best pittig voor een dag in verhouding tot de dingen die er te zien zijn. Het eiland is slechts 14 km lang van punt naar punt, dus hoe vaak kun je op een dag heen en weer rijden?! Deze optie valt af. Ondertussen zijn de dikke grijze wolken toch weer aan het wegtrekken en net wanneer ik besloten heb om informatie in te winnen over de bustour gaat mijn telefoon.

Het is Booking.com, of het nu gelegen komt? Ik zeg dat ik op vakantie ben. Daar bellen we juist over...Hotel Duas Torres waar ik de komende dagen op Madeira zou verblijven, kan de accommodatie niet bieden. Ze hebben een alternatief voor me. Ik vraag of ik wat bedenktijd heb en of ze mij de link willen doorsturen, want het is geen appartement, maar een kamer in een ander hotel.

Het overvalt me wel een beetje, want ik heb al maanden geleden geboekt, en bevestiging ontvangen, en zelfs 2 dagen geleden nog een reminder dat ik daar verwacht wordt. Hoe kan dit nu? Volgens de dame van Booking.com kan het ook zijn dat het hotel problemen heeft, bijvoorbeeld een gesprongen leiding ofzo. Zij zijn dan verplicht om vervangende accomodatie te zoeken.

Ik bekijk via de link het hotel wat zij aanbieden. The Lince Madeira Lido Great Atlantic Hotel. Een hele mond vol. 4 sterren en dichterbij bij de stad. Kamer met zeezicht (dat had ik ook bij Duas Torres geboekt), maar geen keuken. Dus genoodzaakt om uit eten te gaan. Wel parkeerplaats voor huurauto, maar betaald. Inchecken tot 22:00 uur. Deze dingen behoeven wel geregeld te worden. Na een half uur belt Booking.com weer op en ik leg mijn bezwaren voor. Zij gaan ermee aan de slag, want het op telefoonnummer van Duas Torres dat ik moest bellen wordt niet opgenomen. Na een half uur wordt ik weer teruggebeld; het is geregeld. Parkeergeld wordt door Duas Torres betaald, evenals 2x diner buffet inclusief en drankjes en bevestiging dat ik ook na 22:00 uur kan inchecken. Prima deal dus! En alle lof hoe Booking.com dit oppakt en regelt! Bevestiging ontvang ik per mail.

Inmiddels is het 14:00 uur. Ik kan de toeristische tour met de bus van 14:30 nog halen. Bij de kiosk blijkt dat de tour om 14:00 uur start, dus voor vandaag is het te laat. Wel voor morgen alvast een ticket gekocht. De tour gaat over het hele eiland en heeft 3 stops van 10 minuten op de bijzondere plaatsen/uitkijkpunten. En dat voor € 8,00! Het duurt 2 uur, dus mooi op tijd terug om daarna mijn koffer te pakken en hier nog een hapje te eten voordat ik naar de boot vertrek.

En nu? Naar het strand? Eerst maar een beetje door het stadje wandelen, daar heb ik ook nog weinig van gezien. Huis van Columbus, wat nu museum is. De kerk. De mooie casa's. Weer even de pier op om zonovergoten foto's van de kustlijn te maken. Ansichtkaart voor mijn moeder kopen en posten. En voor de kids 2 originele Poncha glaasjes (Poncha is de traditionele drank van rum, honing en sinsappel). De boost koop ik wel op Madeira, dan hoef ik het nu niet eerst mee te slepen. Dan weer terug naar huis, want ik heb geen zwemspullen bij me. Inmiddels komen de dikkere wolken ook weer aandrijven en eigenlijk vind ik het wel prima zo. Ik blijf lekker bij mijn casa. Kan ook voor op het terras nog in de zon zitten en alvast mijn blog schrijven en nieuw boek van Jo Nesbø gaan lezen 😀 Het is vandaag toch een beetje rare dag...

Maar dingen gebeuren niet voor niets. Dus Ineke, misschien vind ik daar wel de leuke reisgezel 😉

1. Oom Tom:
    7 september 2018
    Zelfs op een rare dag nog een levendige blog...hoop dat uiteindelijk alles op de pootjes terecht komt...en je kan met minder dan Jo Nesbø eindigen
  2. Ineke:
    7 september 2018
    Booking.com heeft het inderdaad goed geregeld, dat is een prima reclame want ik hoor soms verhalen van mensen, die een heel andere ervaring hebben. Ik ben benieuwd hoe het bevalt in het nieuwe hotel en ja, je weet maar nooit waar het goed voor is geweest, het leven zit vol verrassingen 😜