Dag 12 Reis met ferry terug naar Madeira

9 september 2018 - Funchal, Portugal

Terwijl ik voor op het terras van de casa op de taxi wacht, stopt er een soort busje van de marechaussee voor het hotel tegenover mij. Er komen 3 serieus bewapende mannen uit die het hotel binnen gaan. Hoe het afgelopen is weet ik niet, want mijn taxi arriveert.

Keurig op tijd ben ik aan boord en ga weer naar het achterdek waar ik op de heenreis ook gezeten heb. Het is erg druk aan boord, ik vermoed ook veel dagjesmensen, er zijn veel gezinnen met kleine kinderen bij. Precies om 20:00 uur vertrekken we. Het is prachtig, de zon is nog net niet onder. Het kleurt de bergen goud en verlicht de bovenkant van de wolken rood. Adembenemend mooi! Zie foto's.

Wanneer we een klein half uurtje onderweg zijn komt er een helikopter aangevlogen. Eerst recht op ons af, daarna langszij. Het is een chinook helikopter van het leger. En hij landt op het bovendek van de ferry. Spectaculair dus. Wat er precies aan de hand is weet ik niet. Misschien iemand onwel geworden? Na zo'n 20 minuten vertrek hij weer; er schijnt iemand van boord te zijn gehaald. De rust keert terug, de mensen gaan weer naar hun eigen plekje.

Nog geen 20 minuten later komt de helikopter weer aangevlogen en weer landt deze op het bovendek van de ferry. En net als de eerste keer wordt er weer iemand van boord gehaald. Twee mensen onwel lijkt mij iets te toevallig...zou het iets te maken hebben met die inval in het hotel? Met mensen die getracht hebben via de ferry te vluchten? Ik heb geen idee. Maar het zijn wel veel toevalligheden bij elkaar. Of zou ik nu toch teveel van Jo Nesbø hebben gelezen en slaat mijn fantasie op hol?! Het antwoord zullen we nooit te weten komen.

Gevolg is wel dat we met een vertraging van 5 kwartier in Funchal aankomen. Het is al aardedonker. De lichtjes van de stad schitteren ons vanaf de berg tegemoed. Het lijkt wel een sprookje zo mooi. Wanneer de ferry in de haven keert (de laadklep voor auto's zit aan de achterzijde) wordt er vanaf het havengebouw vuurwerk afgestoken. Wat een onthaal!

Gelukkig ben ik redelijk snel van de boot af en heb ik ook gauw mijn bagage gevonden en ook meteen een taxi. Soms zit het ook gewoon mee! En inderdaad verwacht The Lince hotel mij, dus dat is allemaal goed gegaan. Zelfs de 2 maaltijden en parkeerplaats zijn bij hen bekend. Goed geregeld door Booking.com!

Het hotel is zoals zoveel andere 4 sterren hotels. Het is in ieder geval een ruime kamer met een zitje en een balkon. Zeezicht?? Ik zal morgen vast een glimp van de oceaan tussen de andere hotels door kunnen opvangen, maar het is niet als hetgeen ik geboekt had bij Duas Torres op een klif, in een rustige buurt, met vrij zicht over de oceaan. Ik vraag mij nog steeds af wat de werkelijke reden is dat er ineens geen appartement voor mij beschikbaar was. Misschien denk ik wel heel slecht als ik zeg dat zij een alleen reizende vrouw makkelijker elders onder kunnen brengen indien zij het appartement aan meer personen kunnen verhuren...? Ook dat antwoord zal ik nooit te weten komen. Volgens de receptionist van The Lince komt het zeer regelmatig voor dat hotels 'overboekt' zijn. Ik werd hier in ieder geval hartelijk ontvangen en ga er het beste van maken.

Wat een belevenissen weer!

1. Samira:
    9 september 2018
    Hahaha, love your fantasie . Dat maakt je niet iedere dag mee. Jammer van die appartement . Maar een ruime kamer is ook prima toch?
  2. Oom Tom:
    9 september 2018
    Wat een belevenissen weer...wordt weer tijd voor een streekroman waar ze elkaar op het laatst krijgen...wat zit je op een prachtig stukje van deze aardkloot..genieten maar
  3. Ineke:
    9 september 2018
    Jij gebruikt je fantasie en maakt er gelijk een avontuur van, leuk, daar houd ik ook van. Jouw blog leest als een goed boek en mede door de mooie foto's krijg ik een aardig beeld van Madeira. Wordt vervolgd.