Dag 13 Niets doen bij het zwembad

9 september 2018 - Funchal, Portugal

Ik wordt langzaam aan goed in niets doen! En dat is best een ding voor mij 😉

Ik weet niet wie er bedenkt dat erbij nachten van minimaal 22 graden ook nog een dekbed in de hoes moet? Het was een warme nacht, waarbij de airco wel werkte, maar afsloeg waneer de gewenste temperatuur was bereikt, en daarna niet meer aansloeg. Vanmorgen als eerste dat dekbed eruit gehaald 😀

Na het ontbijt de buurt een beetje verkend. De hotels staan hier tegen elkaar aangebouwd, de een nog groter dan de ander. Er dwars doorheen loopt een belangrijke doorgaande weg, Estrada Monumentale, waar ook mijn hotel aan ligt. Dit is duidelijk de toeristische buurt. Veel drukker dan ik bij hotel Duas Torres had geboekt.

Ik loop richting het beroemde Lido zwemcomplex. Ook hier heeft men een zwembad met lava rotsen (lijkt volledig aangelegd, niet natuurlijk). Er kan zowel gezwommen worden in het zwembad als in zee. Verder genoeg restaurantjes in de wijk, ook wat ik noem " vreetschuren".

Het is een warme dag met een bijna onbewolkte hemel. Ik keer terug naar het hotel en besluit een dag niets te doen. Alleen beetje zonnen, lezen, zwemmen bij het zwembad van het hotel. Het is er goed toeven op het dakterras; een klein, maar fijn zwembad en mooi uitzicht over de oceaan. Omdat hier dichtbij ook het watersportcentrum zit scheuren er regelmatig de jetski's over het water of gaat er weer iemand parasailing doen. Leuk om naar te kijken. De zon brand ongenadig, dus ik breng de meeste tijd door onder de parasol.

Ik heb een heerlijke lunch: de chef 's sandwich bij het zwembad. Het niets doen gaat me steeds beter af! Tussen 18-19 uur is het Happy Hour bij de zwembadbar, dus nu moet het er maar een keer van komen om Madeira's nationale boost te drinken; Poncha! Rum met vers citroensap (limoen of sinasappel wordt ook wel gebruikt) met rietsuiker en honing. Lijkt op mojito met honing ipv rum. Erg lekker moet ik zeggen. Dit zijn de cocktails waar ik wel van houdt!

Na het douchen lekker (gratis) eten in het hotel; geen buffet maar een smakelijk 5 gangen menu.

Morgen mijn huurauto ophalen en dan lekker over het eiland scheuren 😀 (Ik zal wel voorzichtig doe, hoor!). Op een rijtje gezet wat ik de komende dagen in ieder geval nog wil bekijken....

1. Tineke:
    9 september 2018
    Hi Anja, lekker hoor dat niets doen. Hebben wij vandaag ook lekker gedaan. Heerlijk strand bij Tucepi gevonden 😃. Geniet lekker verder! Veel plezier nog. Groetjes.
  2. Oom Tom:
    9 september 2018
    Niets doen is ook een kwaliteit...die mag je best wel eens beheersen..het devies blijft genieten..genieten...genieten
  3. Debby:
    9 september 2018
    Niets doen geeft aan dat je echt geniet van je welverdiende vakantie. No stress, no worries, just chill!
  4. Samira:
    10 september 2018
    Dolce far niente , wel Italiaans maar overal van toepassing . Echt zalig 💚
  5. Ineke:
    10 september 2018
    Als ik dit lees, lig ik in bed ook te relaxen.......maar het is geen zwembad op een dakterras met uitzicht op een blauwe zee. Zullen we ruilen?🤡