Dag 6: vrije dag in Arequipa

5 oktober 2019 - Arequipa, Peru

Na een onrustige nacht, want niet helemaal lekker, toch weer vroeg wakker. Ik ga niet mee met de extra excursies die aangeboden worden, maar ga er lekker zelf op uit in deze mooie stad. Elly wil dat ook, dus we gaan samen.

Eerst bezoek we de cathédraal aan het Plaza De Armas. Een imposant bouwwerk.

Vervolgens gaan we naar het museum Santuarios Andinos, waar het ijsmeisje Juanita tentoongesteld wordt. Erg interessante uitleg gekregen. En zeer indrukwekkend hoe goed haar huid en haar bewaard is gebleven.

Daarna met de taxi omhoog naar het uitkijkpunt Mirador Yanahuana waar we midden in een festiviteit vallen. Een toertocht van de Latin American Motor Association waar motorrijders uit Argentiė, Braziliė, Chili, Peru, Bolivia, Venezuela, Urugay, Cuba, Colombia aan mee doen. Een toertocht ten behoeve van broederschap, promotie van motorrijden en promotie van toerisme. Ze worden als ware helden onthaald, er zijn toespraken en onderscheidingen en er zijn dansoptredens.

Na de lunch nemen we taxi terug naar de stad en gaan naar het Monesterio Santa Catalina. Een enorm groot klooster midden in het oude centrum van Arequipa, gesticht door een rijke weduwe. Een stad in een stad.  De nonnen hadden er allemaal een eigen appartement met woon/slaapkamer, keuken, kapelletje, tuintje. De muren zijn geschilderd in prachtig rood en helblauw.

Daarna nog een kerk Iglesia y Claustros de la Compania bezocht waar we eindelijk onze (elektrische) kaarsen konden opsteken.

1. Edwin:
    5 oktober 2019
    Weer een mooie dag in Peru. Ik zit op mijn werk nu mee te genieten. Maakt mijn nachtdienst leuker.👄
  2. Samira:
    5 oktober 2019
    Wat verstandig van jullie. Lekker een dagje zoals jullie het zelf willen indelen.
    En als uk je verhaal over die klooster en nonnen lees, wil ik ook een non worden , wel in de Monesterio santa catalina
  3. Oom Tom:
    5 oktober 2019
    Zie je zelf reisgidsje spelen is net zo leuk
  4. Anja:
    6 oktober 2019